رزرو تلفنی نوبت 09126982254

مراقبت از ناخن کاشت

کاشت ناخن امروزه یکی از متداول ترین روش های موجود برای زیبایی ناخن است، این روش به دلیل ماندگاری، زیبایی, تنوع در طرح، تنوع در مدل و همچنین امکان ریموو در هر زمان، محبوبیت زیادی دارد. در عین حال یکی از چالش های پیش روی علاقمندان به کاشت ناخن، سلامت و مراقبت از ناخن کاشت می باشد. چرا که در صورت عدم اطلاع از چگونگی مراقبت از کاشت، احتمال بروز مشکلاتی وجود دارد. از جمله شکستن، خرد شدن، ریموو شدن و یا آسیب رسیدن به ناخن طبیعی و انگشتان. در نتیجه آگاهی از چگونگی مراقبت از ناخن های کاشت شده ز اهمیت بالایی برخوردار است. در این مطلب، چند مورد از مهم ترین نکات سلامت و مراقبت کردن از ناخن های کاشت را باهم مرور می کنیم. دانستن این موارد همچنین برای افرادی که قصد گذراندن دوره آموزش کاشت ناخن را دارند نیز ضروری است.

7 نکته مراقبت از ناخن کاشت

۱. ناخن کاشت را به مدت طولانی در معرض آب و رطوبت قرار ندهید!

طبیعی است که در طول روز، به واسطه انجام فعالیت های روزمره، دست تا حدودی در معرض رطوبت و آب قرار می گیرد. اما هنگامی که روی ناخن خود کاشت انجام داده اید، برای سلامت و مراقبت از ناخن کاشت لازم است تا حد ممکن، از قراردادن ناخن کاشت در معرض رطوبت خودداری کنید. بویژه در موارد غیر ضروری. چرا که مواد کاشت ناخن، بر اثر تماس طولانی و مداوم با رطوبت، خاصیت چسبندگی خود را از دست داده و به مرور از ناخن جدا می شوند. حتی اگر جدا شدن کامل افاق نیفتند، به دلیل دفرم شدن مواد کاشت ناخن، انگشتان شما زیبایی خود را از دست می دهد. اگر مجبور شدید دستان خود را خیس کنید، بلافاصله با دستمال کاغذی یا حوله تمیز، آن را کاملا خشک کنید. دقت کنید رطوبت باقی مانده در زیر ناخن ها را نز باید خشک نماید.

سلامت و مراقبت از ناخن کاشت

۲. بعد از کاشت ناخن، از کار کردن با آن بپرهیزید.

یکی از رایج ترین علل شکستن یا خرابی ناخن کاشت، کار کردن با آن است. بویژه انجام کارهایی که می تواند باعث آسیب رسیدن به ناخن کاشت شود. به عنوان مثال آشپزی کردن، خاراندن پوست، کشیدن ناخن روی سطوح، تعویض خاک گلدان، ساز زدن (بویژه سازهای کلاویه ای مانند پیانو)، بستن دکمه لباس و … . به طور کلی هر کاری که می تواند باعث فشار آمدن به ناخن کاشت شود. اما اگر مجبور به کار کردن با ناخن کاشت هستید، بهتر است دست کم از دستکش استفاده کنید. به طور کلی استفاده از دستکش در فعالیت های روزانه، در سلامت و مراقبت از ناخن کاشت بسیار مفید است. چرا که اولا تا حدی جلوی قرار گرفتن ناخن در معرض رطوبت را می گیرد و ثانیا از وارد آمدن فشار یا افتادن خراش روی ناخن جلوگیری می کند. البته به شرطی که استفاده از دستکش در طولانی مدت، باعث تعریق و درنتیجه آیب به ناخن نشود.

سلامت ناخن کاشت

۳. جهت مراقبت از ناخن کاشت، از روغن کوتیکول استفاده نمایید.

روغن های مخصوص کوتیکول، در سلامت ناخن کاشت می توانند بسیار مفید واقع شوند. چرا که این روغن ها از رشد کوتیکول ها و آسیب پوست های مرده به ناخن جلوگیری می کنند. همچنین باعث رسیدن میزان کافی پروتئین و مواد لازم به ناخن می شوند. در نظر داشته باشید زمانی که ناخن کاشت دارید، ناخن طبیعی شما نمی تواند به شکل طبیعی ادر معرض رطوبت ها و مواد لازم برای سلامت ناخن قرار گیرد. استفاده از روغن مخصوص کوتیکول می تواند در رفع این مشکل کمک کند. به بیان دیگر، روغن کوتیول، ناخن طبیعی شما را تغذیه کرده و در نتیجه باعث استحکام و قدرتمند شدن ناخن طبیعی می شود. این امر باعث می شود ناخن کاشت نیز به شکلی مطمئن تر روی ناخن طبیعی شما قرار داشته باشد و آسیب نبیند. حدالامکان سعی کنید از برندهای معتبر و استاندارد روغن وتیکول بهره ببرید.

سلامت ناخن کاشت

۴. بعد از ریموو کردن ناخن کاشت، حتما مانیکور و پدیکور کنید.

هنگامی که روی ناخن خود کاشت انجام میدهید، حجم زیادی از مواد به مدت چند روز روی ناخن طبیعی شما را می پوشاند. این موضوع باعث می شود ناخن طبیعی شما برای مدتی نسبتا طولانی در محاصره مواد بوده و از رسیدن مواد معدنی کافی و نور و غیره محروم باشد. در نتیجه لازم است بعد از ریموو شدن، مراقبت های لازم را از ناخن های طبیعی خود به عمل آورید. بهترین گزینه برای مراقبت از ناخن بعد از ریموو، مانیکور و پدیکور است. با این کار، بخشی از مواد معدنی و مورد نیاز ناخن طبیعی شما که برای مدتی از آن دور بوده است، ناخن شما را تغذیه می کند. این کار برای مراقبت از ناخن کاشت در دفعات بعد نیز موثر است.

شما همچنین می توانید آموزش مانیکور و پدیکور در خانه را از طریق همین لینک مطالعه کنید.

مانیکور برای مراقبت از ناخن کاشت

سالن زیبایی عطیه حاجی میر - سلامت ناخن کاشت

اگر پرسشی دارید، می توانید از طریق صفحه تماس با ما، با سالن زیبایی عطیه حاجی میر در ارتباط باشید. همچنین از این طریق می توانید برای استفاده از خدمات سالن اقدام به رزرو تایم نمایید.

اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط