رزرو تلفنی نوبت 09126982254

احیای مو در منزل

احیای مو در منزل

احیای مو امروزه یکی از مهمترین و ضروری ترین روش های مراقبت از مو به شمار می رود. برای آشنایی کامل با روش های احیای مو در منزل و یا در سالن زیبایی، متن زیر را مطالعه کنید. موهای اسیب دیده یا رنگ شده، ممکن است بر اثر آسیب های وارده، به مرور ضعیف شده و جنس آن ها به خشکی و شکنندگی گرایش پیدا کند. در این حالت نه تنها خطر ریزش و از دست دادن بخشی از موها وجود دارد، بلکه امکان شانه کشی و سشوار کشی یا فرم دادن به مو وجود ندارد. همچنین موهای آسیب دیده در سلامت پوت سر و سلامت بدن می تواند تاثیرگذار باشد. خدمات مو یکی از مهمترین خدمات میکاپ و زیبایی به شمار می رود.

برای آشنایی بیشتر با ساختار موی سر و چگونگی احیای آن، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید. همچنین می توانید برای رزرو وقت احیای مو، تراپی سرد و گرم و کلیه خدمات زیبایی، از طریق لینک زیر با ما تماس بگیرید

احیای مو در منزل | ساختار مو

احیای مو و تراپی مو

برای آشنایی با چگونگی احیای مو در منزل، ابتدا نگاهی به ساختار مو بیندازیم. به طور کلی هر تار مو از دو بخش ساقه و ریشه تشکیل شده است. بخش قابل رویت مو در بیرون از پوست قرار دارد و در اصطلاح ساقه نامیده می شود. . اما ریشه مو داخل عمق پوست بوده و با چشم دیده نمی شود.
ساقه مو (SHAFT HAIR):
ساقه مو از پوست خارج شده و با چشم دیده می شود. در بررسی آناتومی ساقه مو به 3 بخش مهم برخورد می کنیم.
1 -مدوال (medulla) داخلی ترین الیه مو
2 -کورتکس (cortex) الیه میانی مو
3 -کوتیکول (cuticle) الیه خارجی مو

مدوال مو

موهای بسیار نازک و کرکی فاقد مدوال هستند. این الیه درون تار موهای ضخیم دیده شده ولی به درستی عملکرد و نقش آن مشخص نیست. به نظر می رسد در استحکام مو و یا راست ایستادن، وجود مدوال موثر باشد.

مغز مو خود شامل سلول های تشکیل دهنده زیادی از جمله واکوئله است و در مجموع در موهای ضخیم از سلول های شفاف همراه با الیه های هوا تشکیل شده است. برای انجام صحیح و اصولی احیای مو در منزل لازم ات در ابتدا با بخش های مختلف تار مو و خواص و ویژگی های آن آشنا شوید.

کوتیکول مو

احیای مو در منزل

در واقع خارجی ترین الیه موها همین کوتیکول نام دارد. غالف کوتیکول نازک و بی رنگ بوده ، این الیه موها را در برابر شرایط محیطی حفظ می کند. .از نظر شکل ظاهری فلس مانند است و کاری شبیه به پولک ماهی رابرای تار مو انجام می دهد سلول کوتیکول سلول های مجاور خود را طوری می پوشاند که مو قابلیت نفوذپذیری پیدا می کند. این ویژگی موجب می شود که موها قابل رنگ شدن پیچش باشند.درخشش، نرمی و انعطاف موها قشر کوتیکول مو است.هر گونه آسیب به این قسمت ها موجب از دست رفتن کیفیت تارهای مو می شود. قبل از انجام احیای مو در منزل بای بدانید مصرف داروهای شیمیایی، استفاده از مواد شیمیایی برای رنگ کردن موها، شامپوهای نامناسب، تابش اشعه نور خورشید و بسیاری از عوامل دست به دست هم می دهند تا زیبایی و سالمت موها از بین برود.

کورتکس مو

ترمیم مو کورتکس مو

کورتکس مو، لایه میانی مو محسوب می شوئ. لایه ای که مغز مو را در بر گرفته و توسط کوتیکول مو احاطه شده است. کورتکس وظیفه افزایش ضخامت مو، استحکام و انعطاف پذیری مو را بر عهده دارد. سلامت کورنتکس مو تاثیر مستقیم روی سلامتی مغز مو و ریشه و پیاز مو دارد. روش های مختلف احیای مو در منزل یکی از مهمترین بخش های مو یعنی کورتکس مو را هدف قرار می دهند. در نتیجه اگر احیای مو به درستی انجام نپذیرد، می تواند منجر به آسیب به مغز مو و ریشه مو شود. برای دریافت مشاوره درباره احیای مو با ما تماس بگرید.

احیای مو در منزل

روش های مختلفی برای احیای مو در منزل وجود دارد. اولین روش استفاده از مواد کراتینه مو می باشد. توصیه می کنیم حتما این مواد را از برندهای شناخته شده و با کیفیت تهیه فرمایید. جهت دریافت مشاوره درباره برندهای معتبر مواد احیای مو، میتوانید با ما تماس بگیرید. پس از تهیه کراتین مو، از روش زیر جهت احیای کراتینه مو استفاده کنید.

احیای مو به وسیله ماده کراتینه

برای احیای مو به کمک مواد کرتینه، ابتدا باید موای خود را بشویید. در مرحله خشک کردن مو، اجازه دهید مقداری از رطوبت (بین 20 تا 30 درصد) روی مو باقی بماند. در این مرحله درست مانند زمانی که میخواهید موهایتان را رنگ کنید، آن ها را به چند دسته تقسیم کنید. این کار برای رسیدن بهتر ماده کراتینه به موها صورت می گیرد. هرچه دسته بندی های کوچکتری انجام دهید، باید در هر مرحله ماده کراتینه با حجم کمتری استفاده کنید. سپس برای احیای مو در منزل، ماده کراتینه را با یک براش نرم و انعطلف پذیر، روی دسته های موهای خود بمالید. مطمئن شوید که کراتیه به ملیه موهای شما آغشته شده باشد. البته باید دقت کنید از ریدن کراتین به ریشه مو جلوگیری نمایید. درواقع باید مواد کراتین را یک سانت بالاتر از ریشه مو آغشته کنید.

در این مرحله، اجازه دهیدموهایتان به مدت 20 الی 30 دقیقه استراحت کنند. در این فاصله، موهای شما مواد کراتین را جذب می کنند. سپس با اتو کشیدن مداوم، مواد را به خورد موها دهید. این کار را تا جایی ادامه دهید که بخا مواد کراتینه از مو بلند شود. پس از انجام این روش احیای مو در منزل، موهایتان را به مدت دو روز اصلا خیس نکنید.

احیای مو در منزل با مواد کراتینه

احیای مو به وسیله مواد طبیعی

اگر نخواهید ترمیم موهای خود را توسط مواد شیمیایی انجام دهید، می توانید از مواد طبیغی برای احیای مو در منزل کمک بگیرید. برای این منظور میتوانید یکی از روش های زیر را انتخاب کنید:

  1. استفاده از عسل برای احیی مو
  2. استفاده از ماسک سس مایونز 
  3. استفاده از چای (چای بابونه، چای سیاه)
  4. تراپی بوسیله روغن نارگیل
  5. تراپی بوسیله روغن رزماری
  6. ترمیم و احیا با خمیر آووکادو
  7. تراپیبا ترکیب روغن زیتون و تخم مرغ طبیعی
احیای مو در منزل با مواد کراتینه
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط